Aangepast openingstijden tijdens kerst
Het Huis van de Gemeente is op 24 december geopend van 08:30 tot 12:30 uur. Op 25 en 26 december zijn wij gesloten.
Voor meer informatie over de openingstijden van de gemeentewerf, milieustraat en de afvalophaaldagen kunt u terecht via onderstaande link (zie ‘lees meer’)
U kunt buiten deze tijden vragen stellen via de chat, WhatsApp of het contactformulier. Wij reageren zodra wij weer geopend zijn.
Collectevergunning aanvragen
Het is verboden om zonder vergunning of melding een openbare inzameling van geld of goederen te houden of een intekenlijst daarvoor aan te bieden. Wilt u een vergunning aanvragen of een melding doen? Dien tenminste vier weken van te voren een aanvraag hiervoor in.
Aanvragen
Uiterlijk vier weken voordat u een collectevergunning nodig heeft, vult u het formulier Aanvraag collectevergunning in.
Voor informatie over landelijke collectes raadpleegt u het landelijk collecterooster. Voor de lokale collectes raadpleegt u het gemeentelijke collecterooster. Beide collecteroosters vindt u op de website van het Centraal Bureau Fondsenwerving.
In een aantal gevallen kan worden volstaan met een melding. Daarvoor moet worden voldaan aan de volgende voorwaarden:
- de inzameling duurt niet langer dan een dag;
- per dorpskern zijn niet meer dan twee inzamelingen gemeld voor die dag;
- de inzameling heeft betrekking op een lokaal goed doel of wordt georganiseerd door een inwoner of lokale organisatie;
- de organisator heeft tenminste tien werkdagen voorafgaand aan de inzameling daarvan melding gedaan met het vastgestelde formulier.
Bij een inzameling gelden, zowel bij een vergunning als een melding, de volgende regels:
- de inzameling vindt plaats tussen 08.00 uur en 21.00 uur;
- de inzameling vindt niet plaats op zon- en feestdagen;
- de collectanten zijn minimaal zestien jaar oud;
- de collectanten dragen zichtbaar een legitimatiebewijs met hun naam.