Afvalpas

Huishoudens die afvalstoffenheffing betalen kunnen met hun afvalpas gebruik maken van de ondergrondse containers voor restafval. Per huishouden geven wij één afvalpas uit. Huishoudens van hoogbouw kunnen ook gebruik maken van de ondergrondse containers voor PMD en GFT. Ook deze containers worden geopend met de afvalpas.

Met uw afvalpas heeft u ook toegang tot de milieustraat voor het wegbrengen van diverse afvalstromen.

Let op! De ondergrondse containers zijn gesloten tussen 23.00 uur en 07.00 uur. Dit is om geluidsoverlast voor omwonenden te voorkomen.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de pas niet meer werkt:

  • de afvalpas heeft een beschadiging/breuk in de buitenrand. Als de pas beschadigd is, vraag een vervangende pas aan.  De administratiekosten voor een vervangende afvalpas bedragen € 25,-;
  • de pas is niet zichtbaar beschadigd/werkt niet.  De ondergrondse container is vol. Probeer de pas op een andere ondergrondse container in uw wijk. Werkt de pas hier ook niet of knippert er een rood licht, geef ons het nummer op de voorzijde van uw afvalpas door dan zoeken wij het voor u uit.  

Hoe kan ik het beste omgaan met mijn afvalpas?

  • zorg dat uw afvalpas niet beschadigd raakt. Maak geen gaatjes in de afvalpas en buig de afvalpas niet;
  • u kunt de afvalpas wel in een hoesje doen, om hem bijvoorbeeld aan een keycord op een handige plek te hangen.

U kunt makkelijk en snel online een nieuwe afvalpas aanvragen. Voor een nieuwe pas rekenen wij administratiekosten van € 25,-. Na het bestellen en betalen van een nieuwe afvalpas kan deze aanvraag niet meer ongedaan worden gemaakt. Het betaalde bedrag wordt niet terug gestort.

De richtlijn is dat de pas binnen vijf werkdagen na het ontvangen van uw betaling naar uw huisadres wordt toegestuurd.

Let op: Als u een nieuwe pas aanvraagt, wordt uw oude pas geblokkeerd.

 

 

 

U kunt makkelijk en snel online een nieuwe afvalpas aanvragen. Voor een nieuwe pas rekening administratie kosten van € 25,-. Na het bestellen en betalen van een nieuwe afvalpas kan deze aanvraag niet meer ongedaan worden gemaakt. Het betaalde bedrag wordt niet terug gestort.
De richtlijn is dat de pas binnen vijf werkdagen na het ontvangen van uw betaling naar uw huisadres wordt toegestuurd.

Let op: Als u een nieuwe pas aanvraagt, wordt uw oude pas geblokkeerd.

 

De afvalpas is eigendom van de Gemeente Dronten en hoort bij de woning. Laat de afvalpas in de woning achter voor de nieuwe bewoners.

Nieuwbouwwoning
Bent u de eerste bewoner op een adres? Dan kunt u een afvalpas en de benodigde containers voor uw nieuwbouw woning aanvragen. Let op: u moet ingeschreven staan op het adres.

Bestaande woning 
De afvalpas behoort bij de woning en moet hier worden achtergelaten bij verhuizing. De makelaar of woningbouwvereniging hoort hier op toe te zien bij de overdracht. Ligt er bij het betrekken van uw nieuwe woning geen afvalpas? Vraag dan een vervangende pas aan. Na het bestellen en betalen van een nieuwe afvalpas kan deze aanvraag niet meer ongedaan worden gemaakt. Het betaalde bedrag wordt niet terug gestort.

Kosten
De administratiekosten voor een vervangende afvalpas bedragen € 12,50. Na het bestellen en betalen van een nieuwe afvalpas kan deze aanvraag niet meer ongedaan worden gemaakt. Het betaalde bedrag wordt niet terug gestort. Dit geldt niet voor een nieuwbouwwoning. 

Let op: Als u een nieuwe pas aanvraagt, wordt uw oude pas geblokkeerd.

De administratiekosten voor een afvalpas:

  • een nieuw uit te geven pas voor een nieuwbouwwoning € 0,00;
  • een vervangende pas voor een bestaande woning, waarbij de originele pas niet in de woning is achtergelaten € 12,50;
  • een vervangende pas voor een kapotte of verloren pas € 25,-.

De richtlijn is dat de pas binnen vijf werkdagen na het ontvangen van uw betaling (indien van toepassing) naar uw huisadres wordt toegestuurd.

Na bestellen en betalen (indien van toepassing) van de nieuwe afvalpas kan deze aanvraag niet meer ongedaan worden gemaakt. Het betaalde bedrag wordt niet teruggestort.