Terug naar het overzicht

Regiotaxi als tijdelijke oplossing voor uitval busritten RRReis

Op dit moment rijden er minder bussen in Flevoland vanwege een personeelstekort bij EBS. Wij begrijpen dat dit voor reizigers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer ingrijpend en vervelend is. Om reizigers zoveel mogelijk op weg te helpen, biedt de provincie Flevoland een tijdelijke oplossing met de inzet van de Regiotaxi.

Tijdelijke oplossing bij geen vervoersmogelijkheden

De Regiotaxi biedt een tijdelijke oplossing voor speciale groepen mensen. Denk aan leerlingen in het bijzonder onderwijs, ouderen en mensen met een lichamelijke of lichtelijke mentale beperking. Mensen die gebruik maken van het busvervoer en geen ander alternatief hebben (zoals een auto, carpoolen, fiets, het reizen op een ander moment), kunnen tot 14 april zonder extra kosten gebruik maken de Regiotaxi. Vanaf 14 april rijdt busvervoerder RRReis een nieuwe en meer betrouwbaardere dienstregeling. Via de reisplanner is dan vooraf zichtbaar welke ritten er rijden.

De inzet van de Regiotaxi is een noodverband. Het is balanceren tussen het bieden van een mobiliteitsoplossing voor inwoners die geen reisalternatieven hebben en de beperkingen van het systeem Regiotaxi. Zo zal het niet in staat zijn om buslijnen waar tientallen leerlingen gebruik van maken te vervangen. Het noodverband is dus bestemd voor reizigers die echt geen alternatief hebben.

Werkwijze gebruik Regiotaxi

Voor het boeken van een rit via de Regiotaxi kunnen reizigers de volgende stappen volgen:

Stap 1: Kijk minstens een uur voor vertrek in de RRReis planner www.rrreis.nl (of een andere planner) hoe u uw reis kan maken.

Stap 2: Valt uw bus uit en duurt het langer dan 45 minuten voordat de volgende vertrekt? Dan kunt u gebruik maken van de Regiotaxi.

Stap 3: Bel naar 0900-2228877 om uw rit te boeken. Bij het boeken vraagt de medewerker om uw telefoonnummer. Zo kan de chauffeur contact opnemen om uw rit af te stemmen. Houd er altijd rekening mee dat de Regiotaxi mogelijk een kwartier eerder of een kwartier later kan komen.

Stap 4: U kunt uw rit in de taxi met PIN of contant afrekenen. De meerkosten die u heeft gemaakt door het gebruik van de Regiotaxi kunt u terugkrijgen van RRReis. U doet dit door op de website https://klantenservice.rrreis.nl (Een aanvraag indienen – Klantenservice | RRReis) voor restitutie te kiezen en het formulier in te vullen.

De Regiotaxi is na 14 april weer beschikbaar volgens de gebruikelijke voorwaarden. Wilt u hier meer over lezen, dan kan dit op www.flevoland.nl/loket/regiotaxi-flevoland.

Vragen en klachten van reizigers

Voor vragen en klachten over het openbaar vervoer kunnen reizigers terecht bij de klantenservices van RRReis Klantenservice | RRReis. De vervoerder EBS kan direct helpen bij vragen of klachten vragen over de reis met het openbaar vervoer.