Geert is coördinator van het Klant Contact Centrum (KCC). Hij is naast een enthousiaste collega een vernieuwer. ‘Ik werk in een team waarin we veel lol maken, maar ook hard werken. De drive om het iedere keer beter te doen voor de inwoner hebben we allemaal.’ Lees hoe Geert de ruimte krijgt, maar ook pakt.

Geert is coördinator van het Klant Contact Centrum (KCC). Hij is naast een enthousiaste collega een vernieuwer. ‘Waar ik energie van krijg is dat ik in mijn werk de ruimte krijg om processen te verbeteren.’

‘Ik werk in een team waarin we veel lol maken, maar ook hard werken. We zijn net bang om de vinger op de zere plek te leggen. We voelen ons binnen de organisatie gezien en gehoord. De drive om het iedere keer beter te doen voor de inwoner hebben we allemaal.’

‘Hoe? Of je nu inwoner, ondernemer of bestuurder bent: we geven iedereen hetzelfde warme welkom. Met muziek op de achtergrond, een lekker kopje koffie of thee en we maken even een praatje. We sturen sommige inwoners ook een kaartje naar aanleiding van een contact. Dit kan zijn omdat ze gaan trouwen, gaan emigreren voor de liefde, of zich alleen voelen’, legt coördinator Geert Schaaij van het KCC uit.

‘Als je de gemeente belt en je moet even wachten, dan hoor je geen muziek maar wachtverhalen: verhalen van maximaal 40 seconden over de gemeente Dronten. Soms vinden mensen het jammer als we de telefoon opnemen, omdat ze willen weten hoe het verhaal afloopt! Die kunnen ze op onze website teruglezen.’

Geert en zijn collega’s vinden het een fijne manier van werken: eerst het gesprek aangaan, meeleven, begrip tonen en pas daarna doorgaan naar de inhoud. Hierdoor ontstaat wederzijds begrip (ook als je een grens moet aangeven en dus nee moet zeggen), het werkt drempelverlagend én je krijgt een andere dynamiek. ‘We gaan uit van de basisbehoefte van ieder mens: zien en gehoord worden.’

Samen bouwen aan een mooiere samenleving, dat doen we samen met onze inwoners. Omzien naar elkaar, begrip voor elkaar hebben, naar de ander luisteren: we geven hierin als gemeente op deze manier het voorbeeld. ‘De maatschappij individualiseert, dat is helaas iets van deze tijd. Als door onze manier van werken de harten naar elkaar iets verder opengaan, dan is dat winst.’