Ben jij op zoek naar een veelzijdige en afwisselende baan waarin je jouw vakkennis en professionaliteit kan koppelen aan jouw organisatietalent en sociale vaardigheden? Dan komen wij graag met jou in contact!

Vergunningverlener Algemene Plaatselijke Verordening & Bijzondere Wetten (APV & BW)

Maximaal €3732 bij 36 uur werken  I  36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden

Over de functie
In deze functie – die nog veel ruimte biedt aan eigen inkleuring – ga je aan de slag in de rol van vergunningverlener APV & BW bij gemeente Dronten. Jij levert een belangrijke bijdrage aan een schoner, veiliger en prettig leefbare gemeente. In deze rol coördineer je zelfstandig het proces van vergunningverlening, van vooroverleg tot en met de vergunning. Naast de veelzijdige producten uit de APV, maken vergunningaanvragen betreffende de Alcoholwet, exploitatievergunningen, de Wet Bibob en evenementen een belangrijk deel uit van deze werkzaamheden. Daarnaast signaleer je knelpunten en doe je verbetervoorstellen. Je bouwt en onderhoud een netwerk van relevante interne- en externe contacten.

Je gaat aan de slag bij het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH), waar op dit moment 43 collega’s op jou wachten. Het team werkt samen aan een leefbare en veilige woonomgeving. Binnen het team VTH werk je nauw samen met twee APV & BW vergunningverleners. In de praktijk schakel je voor adviesaanvragen ook met collega’s van andere vakgebieden en externe partijen.


In jouw dagelijkse praktijk:

  • Je behandelt de complexe- en minder complexe vergunningaanvragen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening, de Alcoholwet en andere bijzondere wetten.
  • Je werkt zelfstandig en ondersteunt je collega’s juridisch/administratief in de aanpak van ondermijning, zoals onder andere bij de uitvoering en coördinatie van BIBOB.
  • Je fungeert regelmatig als vakinhoudelijk aanspreekpunt voor collega’s.
  • Je (bege)leidt en/of levert een bijdrage aan projecten op het vakgebied, zoals het uitrollen van exploitatievergunningen, het continue verbeteren van onze processen of het actualiseren van vergunningen.
  • Behandelt meldingen en aanvragen, verricht onderzoek, adviseert en geeft uitvoering aan wet- en regelgeving.
  • Verzorgt correspondentie en (concept)beschikkingen n.a.v. genomen beslissingen.
  • Je geeft uitvoering aan en geeft input voor het integrale veiligheidsbeleid en het uitvoeringsprogramma.
  • Je adviseert het management en het bestuur, in het bijzonder de burgemeester en portefeuillehouder op het gebied van vergunning vraagstukken.

Dit bieden wij
Gemeente Dronten en het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving bieden jou een inspirerende werkomgeving met veel ruimte voor eigen initiatief en verantwoordelijkheid. Een omgeving die bovendien bekend staat om haar vernieuwingskracht. Samen pionieren, innoveren en mogelijk maken is hoe het hier werkt. Daarnaast kun je uitkijken naar:

Werken in ons flexibele kantoorconcept, met alle ruimte om je werk-privé balans te regelen.
Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast na een jaar.
Inschaling op basis van ervaring in schaal 8 van de Cao Gemeenten.
Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris. Dit kun je op verschillende manieren besteden.
Een goede pensioenregeling bij het ABP.
Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een marktconforme reiskostenvergoeding, eventueel in combinatie fiscale uitruilmogelijkheden binnen het IKB.

Wat het vraagstuk ook is, jij lost het naar eer en geweten op. Je kijkt vooral naar hoe dingen op een nuttige en bruikbare manier aangepakt kunnen worden. Je bent je bewust van de behoeften en belangen van anderen om je heen én je begrijpt wat jou invloed hierop is. Verder heb je:

  • HBO werk- en denkniveau met kennis van het specifieke vakgebied
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures en nieuwe ontwikkelingen.
  • Al enige werkervaring opgedaan, bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie en het genoemde vakgebied.
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
  • Een klant-, service- en resultaatgerichte instelling en je werkt graag samen.

Procedure

Procedure
Deze vacature staat tegelijkertijd in- en extern online en we sluiten de vacature als we de geschikte kandidaat hebben gevonden. Onder intern verstaan we de medewerkers van de gemeente Dronten, Talentenregio en SWiF.

Wil je meer weten over de functie en het team waarin je terecht komt? Neem dan contact op teammanager Amela Koppelman via 14 0321. Voor meer informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Tuba Ulger via 14 0321.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.