Sta jij stevig in je schoenen bij tegengestelde belangen en weet jij je weg te vinden met complexe veiligheidsvraagstukken? Dan komen we graag met jou in contact!

Regisseur Zorg en Veiligheid/Proces coördinator PGA      

Maximaal €5372 bij 36 uur werken  |  28-32 uur | 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden

Over de functie
Als regisseur ben je verantwoordelijk voor de regie op casuïstiek op het snijvlak van veiligheid en zorg (sociaal domein). Je leidt dit proces vanuit een onafhankelijke positie met als doel te komen tot een adequate persoonsgerichte aanpak. Ook ben je als regisseur expert op het terrein van zorg en veiligheid en leg je de verbinding tussen de gemeente, zorgpartners en de strafketen. Buiten de kaders kleuren, de grenzen van de privacy wetgeving opzoeken en creatief denken zijn vanzelfsprekend voor jou als regisseur.

Je verbindt signalen op het gebied van zorg en veiligheid met in- en externe partners. Je bent deelnemer van operationele, tactische en strategische overleggen in het Veiligheidshuis. Tevens voorzie je collega’s en samenwerkingspartners van advies vanuit je expertise op de verbinding van zorg en veiligheid. Je bent hiernaast een belangrijk aanspreekpunt voor de in- en externe partners, onder andere als die vastlopen ten aanzien van individuele casuïstiek op het snijvlak van zorg en veiligheid. Het spanningsveld waarbinnen organisaties moeten werken is voor jou niet vreemd en je kunt binnen de bestaande kaders tot innovatieve en creatieve oplossingen komen.

  • Begeleiden, coördineren en monitoren op casusniveau die wijk overstijgend is en een intensieve samenwerking vergt met in- en externe partijen;
  • Analyseren van informatie en urgentiebepaling;
  • Ziet toe op de juiste bedoeling van wet en regelgeving en anticipeert op ontwikkelingen;
  • Stimuleren van het correct toepassen van zelfregulering in de zorg (samenkracht);
  • Zorgdragen voor de verbinding tussen zorg en veiligheid;
  • Doorzettingsmacht bij stagnatie van de hulpverlening en coördinator bij ‘crisis’;
  • Adviseren van portefeuillehouders;
  • Signaleren van ontwikkelingen en lacunes in het beleid en de uitvoering en maakt deze
  • bespreekbaar op ambtelijk niveau;
  • Roept zo nodig maatschappelijk partners bijeen om te komen tot een plan van aanpak;
  • Stimuleert het tijdig afschalen van zorg/hulpverlening en nazorg;
  • Waar nodig verbinden van gemeente, zorgpartners en strafketen;
  • Procesregisseur en coördinator PGA 18- en 18+;
  • Regisseur en aanspreekpunt op verschillende thema’s waaronder Top X, MDA tafels en radicalisering;
  • Adviseren en ondersteunen daar waar nodig bij de P, WMO en jeugd;
  • Is in staat een brug te slaan tussen uitvoering en beleid en hebt hierin een adviserende rol;
  • Voorzitter JIT (Jeugd Interventieteam). 

  • Een rol met impact; je bent de verbindingsfunctionaris op het gebied van zorg en veiligheid;
  • Werken in ons flexibele kantoorconcept, met alle ruimte om je werk-privé balans te regelen;
  • Een tijdelijke aanstelling voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • In eerste instantie inzet voor 28 tot 32 uur met in de toekomst mogelijkheid tot uitbreiding naar 36 uur;
  • Inschaling op basis van ervaring in schaal 11 (aanloopschaal 10A) van de Cao Gemeenten;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris. Dit kun je op verschillende manieren besteden;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een marktconforme reiskostenvergoeding.

Je bent een stevige persoon die van aanpakken en van samenwerken houdt. Jij bent een netwerker met strategisch inzicht en beschikt over goede contactuele eigenschappen. Je kan snel verbanden leggen en kunt op alle niveaus acteren. Ook ben je vernieuwend en niet bang om buiten de gebaande paden te treden. Vanzelfsprekend ben je in staat om een onafhankelijke oordeel te vormen en kunt zowel tussen als boven de partijen staan. Je bent vakmatig sterk, gewend om integraal te werken en brengt een hoge mate van professionaliteit mee. Je bent stressbestendig, pakt door en maakt keuzes.

Verder:

  • Beschik je over een afgeronde Hbo/Wo opleiding. Het liefst op het gebied van zorg en veiligheid, aangevuld met relevante cursussen/trainingen; of bereid deze te volgen; 
  • Het is fijn als je beschikt over een aantal jaren relevante gerichte werkervaring;
  • Kennis van de sociale kaart alsmede kennis van zorglogistiek en de veiligheidsketen;
  • Kennis en ervaring op het gebied van beleidsmatige ontwikkelingen op het gebied van integrale veiligheid is een pre.

Het team
Team Veiligheid (Beleid en Regie) is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van het Integraal Veiligheidsbeleid met een sterke regierol op het gebied van openbare orde en veiligheid, ondermijning, High Impact Crimes, zorg en veiligheid, grootschalige ( C ) evenementen en de crisisorganisatie. Het team bestaat uit zo’n 12 mensen, te weten een teammanager, coördinator, beleidsmedewerkers, jurist, vergunningverleners, administratieve ondersteuner en een trainee.

Deze vacature staat tot en met 11 oktober open voor zowel interne kandidaten (gemeente Dronten, Talentenregio en SWiF) als externe kandidaten.

Wil je meer weten over de functie en het team waarin je terecht komt? Neem dan contact op teammanager: Amela Koppelman via 14 0321. Voor meer informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Tuba Ulger via 14 0321.

Voor deze functie wordt gelijktijdig intern en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor.Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.