In Dronten hebben we een hoop complexe vraagstukken op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling. We merken dat het lastig is om iemand te vinden met de juiste visie, ervaring en kennis om deze vraagstukken goed op te kunnen pakken.

Jurist Ruimtelijk Bestuursrecht

Maximaal € 5.372,- | schaal 11  I  32 – 36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden |

In Dronten hebben we een hoop complexe vraagstukken op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling. We merken dat het lastig is om iemand te vinden met de juiste visie, ervaring en kennis om deze vraagstukken goed op te kunnen pakken. Maar het kan ook zo zijn dat er maar weinig mensen deze uitdaging aan durven te gaan. Ontwikkel jij je net zo mee als dat je er over adviseert? Of blijf je liever op je veilige plek zitten en blijf je doen wat je deed? Laat dit even bezinken. Maar als je klaar bent met nadenken, dan weet je eigenlijk wel dat jouw nieuwsgierigheid is gewekt en dat je strategisch adviseur Andor Hegger of teammanager Floor Hartog gaat bellen om de oren van het lijf te vragen.

De functie van jurist ruimtelijk bestuursrecht biedt je een mooie balans tussen verschillende soorten werkzaamheden op het brede gebied van de ruimtelijke ontwikkeling. Primair ben je natuurlijk verantwoordelijk voor de bij de functie behorende juridische werkzaamheden zoals het voeren met name de complexe bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures op het gebied van het ruimtelijk bestuursrecht. Daarnaast omvat de functie werkzaamheden als:

  • ontwikkelen van ruimtelijke beleidsregels;
  • deelnemen aan ruimtelijke projecten;
  • begeleiden van ruimtelijke procedures;
  • juridisch adviseren van medewerkers en college(leden);
  • collega’s proactief informeren over nieuwe jurisprudentie en wet- en regelgeving;
  • een bijdrage leveren aan de implementatie van de Omgevingswet.
  • Een kans binnen een dynamisch team met een gevarieerd takenpakket op een leuke inspirerende plek;
  • Een individueel keuzebudget. Je bouwt iedere maand 17,05% van jouw bruto maandsalaris op. Je beslist zelf wat jij hiermee doet;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een reiskostenvergoeding;
  • Serieuze ruimte om te groeien en te bloeien;
  • Activiteitgericht werken (flexibiliteit).

Als persoon ben je proactief, integer, verbindend, zelfstandig, accuraat, oplossingsgericht en beschik je over goede communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht en bestuurlijke sensitiviteit. Je bent iemand die op verschillende niveaus goed kan samenwerken en communiceren. Je bent een goede sparringpartner. Goede dienstverlening is de continue factor. Daarnaast kun je je vinden in de kernwaarden van gemeente Dronten – Vakmanschap, Verbinding, Vertrouwen en Vernieuwing – en hebt daar een goed verhaal bij.

  • Je beschikt over een afgeronde WO-opleiding (richting Ruimtelijke Ordening, Ruimtelijk bestuursrecht of Planologie) of je functioneert in je huidige vergelijkbare werkomgeving aantoonbaar op WO-niveau;
  • Je hebt ervaring op het gebied van ruimtelijke ordening en  de ontwikkelingen rondom de Omgevingswet;
  • Je hebt kennis van de Omgevingswet en weet mee te bouwen aan het Omgevingsplan van Dronten;
  • Je hebt een brede interesse voor gerelateerde vakgebieden zoals wonen, stedenbouw, verkeer en de aangrenzende beleidsterreinen;
  • Je bent initiatiefrijk en creatief, beschikt over visie en overtuigingskracht en;
  • Je bent proces georiënteerd;
  • Politieke sensitiviteit en sparringpartner voor het team;
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Het team Gebiedsontwikkeling
Vanaf dag één word je opgenomen in het team Gebiedsontwikkeling met ruim 50 betrokken en deskundige medewerkers. Met een berg aan kennis werken de medewerkers op een vernieuwende manier samen met vele partners in de samenleving aan gebiedsontwikkeling in Dronten.

De aandachtsgebieden van het team zijn o.a. ruimtelijke en economische ontwikkeling, groen, landschap, recreatie, water en riolering, verkeer en vervoer, wonen, werken, (her)ontwikkeling woningbouw- en bedrijfslocaties (zowel voorbereiding als realisatie), grondzaken en beeldkwaliteit. Het team is een belangrijke schakel in de beleids- en planvorming, realisatie en het uiteindelijke beheer van de woon- en leefomgeving van onze inwoners, bedrijven en instellingen.

De denklijn daarbij is van buiten naar binnen. We roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte mentaliteit en zijn vastberaden om het maximale te halen uit de kansen die de aanstaande Omgevingswet ons biedt.

Procedure
Durf je de uitdaging aan? Dan maken we graag kennis met je! De vacature staat open tot we de juiste kandidaat gevonden hebben. 

Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Andor Hegger, strategisch adviseur of Floor Hartog, teammanager Gebiedsontwikkeling. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Tuba Ulger (HRM). Je kan ons bereiken via 14 0321.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.