Ben jij een vakkundige, innovatieve en resultaatgerichte informatiemanager op het gebied van Informatisering & Automatisering? Dan komen wij graag met jou in contact!

Informatiemanager

Maximaal € 4.831 bij 36 uur werken I 32-36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden

Over de functie

Als informatiemanager bij gemeente Dronten beheer je ons ICT portfolio. Daarnaast ontwikkel, implementeer en beheer je  de informatie architectuur. Je werkt nauw samen met collega’s van diverse teams , brengt structuur aan in het werk en communiceert actief met opdrachtgevers over de voortgang.

  • Een rol met impact in een maatschappelijk relevante context die in rap tempo digitaliseert.
  • Werken in ons fonkelnieuwe gemeentehuis met flexibel kantoorconcept en alle ruimte om je werk-privé balans te regelen.
  • Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast na een jaar.

Als vastberaden professional met de nodige ervaring in het managen van het ICT portfolio en stuur jij op succes, waarbij jij mensen verbindt en motiveert en een scherp oog hebt voor bedrijfsvoeringsaspecten. Daarnaast beschik je over kennis en inzicht op het gebied van informatie architectuur. Gevoel voor de publiek-politieke context waarin je opereert, helpen jou om je weg in de organisatie te vinden.

Selectiecriteria:

  • HBO werk- en denkniveau, blijkend uit een afgeronde opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van informatie- of bedrijfskunde
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring
  • Kennis van ICT-beheer (BiSL) en projectmanagementtechnieken
  • Brede kennis van Informatie architectuur
  • Kennis van ICT binnen gemeentelijke organisaties
  • Kennis van GEO Informatie architectuur is een pré

Het team

In jouw rol van informatiemanager maak je deel uit van het team Informatiemanagement van gemeente Dronten, dat op dit moment werkt aan een grootschalige digitale transformatie. Gemeente Dronten ontwikkelt zich daarmee in de komende jaren verder tot een open en betrouwbare digitale dienstverlener. Samen met externe partners bieden we innovatieve oplossingen en leveren we diensten aan de lokale samenleving. Hierbij anticiperen we op de ontwikkelingen van morgen, zonder de betrouwbaarheid van vandaag uit het oog te verliezen. We zijn op avontuur, krijgen daarvoor veel professionele ruimte en nodigen je van harte uit om je bij ons aan te sluiten!

Deze vacature staat met ingang van 7 december voor minimaal twee weken open voor interne en externe kandidaten*. We verwachten de eerste gesprekken op 16 december te voeren. Houd daar dus alsjeblieft rekening mee in je agenda. Zodra we de geschikte kandidaat gevonden hebben, sluiten we de vacature. Zolang deze vacature online staat op de website van gemeente Dronten is het mogelijk om erop te reageren.

Voor meer informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Hetty Jongenelen, HR adviseur Bedrijfsvoering: 14 0321 | h.jongenelen@dronten.nl.

Acquisitie stellen wij niet op prijs. Ken je een geschikte kandidaat? Maak die dan attent op deze vacature.

*Omdat wij het belangrijk vinden om onze mensen ruimte te geven om (door) te groeien, hebben interne kandidaten bij gelijke geschiktheid de voorkeur boven externe kandidaten. Tot interne kandidaten behoren medewerkers van gemeente Dronten én gemeenten die zijn aangesloten bij de Talentenregio en SWiF.