In Dronten hebben we een hoop complexe vraagstukken op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling. Ontwikkel jij je net zo mee als dat je er over adviseert? Of blijf je liever op je veilige plek zitten en blijf je doen wat je deed?

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

Maximaal € 4.671,- | schaal 10  I  32 – 36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden |

In Dronten hebben we een hoop complexe vraagstukken op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling. We merken dat het lastig is om iemand te vinden met de juiste visie, ervaring en kennis om deze vraagstukken goed op te kunnen pakken. Maar het kan ook zo zijn dat er maar weinig mensen deze uitdaging aan durven te gaan. Ontwikkel jij je net zo mee als dat je er over adviseert? Of blijf je liever op je veilige plek zitten en blijf je doen wat je deed? Laat dit even bezinken. Maar als je klaar bent met nadenken, dan weet je eigenlijk wel dat jouw nieuwsgierigheid is gewekt en dat je strategisch adviseur Andor Hegger of teammanager Floor Hartog gaat bellen om de oren van het lijf te vragen.

Als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening houd jij je bezig met het inhoudelijk adviseren van klanten, collega’s en bestuur binnen de gemeente inzake ruimtelijke vraagstukken. Daarnaast ben je bezig met het coördineren en begeleiden van meer complexe ruimtelijke procedures, waaronder de procedures ten behoeve van gebiedsontwikkeling.

Naast bovenstaande taken houdt jij je nog bezig met het volgende:

  • verantwoordelijk voor het begeleiden van (ruimtelijke) initiatieven (in- en extern aanspreekpunt voor ruimtelijke initiatief van derden);
  • het opstellen van beleidsstukken op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling of de begeleiding van dit proces;
  • het vervullen van een planologische adviseurs-rol in projecten;
  • bijdrage leveren aan de implementatie van de Omgevingswet, zoals een inhoudelijke bijdrage aan het opstellen van het ‘definitieve’ omgevingsplan;
  • adviseren en vertegenwoordigen van de gemeente in beroepsprocedures en het daarvoor opstellen van de beroeps- en verweerschriften en pleitnota’s;
  • je bent op de hoogte van beleidsontwikkelingen in het vakgebied;
  • het vertegenwoordigen van de gemeente in regionale overlegverbanden.
  • Een kans binnen een dynamisch team met een gevarieerd takenpakket op een leuke inspirerende plek;
  • Een individueel keuzebudget. Je bouwt iedere maand 17,05% van jouw bruto maandsalaris op. Je beslist zelf wat jij hiermee doet;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een reiskostenvergoeding;
  • Serieuze ruimte om te groeien en te bloeien;
  • Activiteitgericht werken (flexibiliteit).

Als persoon ben jij collegiaal en prettig in de omgang, een echte teamspeler die voor het resultaat gaat. Je bent besluitvaardig en initiatiefrijk en brengt verder een goede dosis lef en overtuigingskracht mee.

Daarnaast kun je je vinden in de kernwaarden van gemeente Dronten – Vakmanschap, Verbinding, Vertrouwen en Vernieuwing – en hebt daar een goed verhaal bij.

  • Je hebt een afgeronde, relevante hbo/wo opleiding, bij voorkeur in de richting omgevingsrecht, ruimtelijke ordening/ontwikkeling of planologie;
  • je hebt minimaal 3 jaar gemeentelijke werkervaring binnen het ruimtelijk domein en het Omgevingsrecht;
  • affiniteit met de digitale aspecten van ruimtelijke plannen, zoals ervaring met het softwareprogramma NedOmgeving;
  • oplossingsgericht en in staat buiten de gebruikelijke kaders te denken;
  • in staat zelfstandige keuzes te maken en deze te motiveren;
  • communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • ervaring met een bestuurlijke en politieke omgeving;
  • omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit.

Het team Gebiedsontwikkeling
Vanaf dag één word je opgenomen in het team Gebiedsontwikkeling met ruim 50 betrokken en deskundige medewerkers. Met een berg aan kennis werken de medewerkers op een vernieuwende manier samen met vele partners in de samenleving aan gebiedsontwikkeling in Dronten.

De aandachtsgebieden van het team zijn o.a. ruimtelijke en economische ontwikkeling, groen, landschap, recreatie, water en riolering, verkeer en vervoer, wonen, werken, (her)ontwikkeling woningbouw- en bedrijfslocaties (zowel voorbereiding als realisatie), grondzaken en beeldkwaliteit. Het team is een belangrijke schakel in de beleids- en planvorming, realisatie en het uiteindelijke beheer van de woon- en leefomgeving van onze inwoners, bedrijven en instellingen.

De denklijn daarbij is van buiten naar binnen. We roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte mentaliteit en zijn vastberaden om het maximale te halen uit de kansen die de aanstaande Omgevingswet ons biedt.

Procedure
Durf je de uitdaging aan? Dan maken we graag kennis met je! De vacature staat open tot we de juiste kandidaat gevonden hebben. 

Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Andor Hegger, strategisch adviseur of Floor Hartog, teammanager Gebiedsontwikkeling. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Tuba Ulger (HRM). Je kan ons bereiken via 14 0321.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.