Ben jij een ervaren beleidsadviseur, die wendbaar en slagvaardig in kan spelen op de veranderende behoeften in de samenleving? Dan hebben wij ruimte voor jou!

Senior Beleidsadviseur Sociaal Domein

Maximaal € 5.372,- bij 36 uur werken  I  36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden

Wat ga je doen?

Je bent flexibel inzetbaar op verschillende beleidsonderwerpen en de dagelijkse zaken die spelen binnen het sociaal domein. De komende periode ligt de focus op het beleidsterrein Armoede en Schulden.

Als gevolg van de huidige energie- en inflatiecrisis staat het uitkomen met je inkomen en het mee kunnen blijven doen in de samenleving onder druk. We spelen hier op in vanuit onze huidige strategie, themaplannen en beleid. Daarnaast is door deze maatschappelijke ontwikkeling Armoedebestrijding tot kernopgave benoemd. Deze kernopgave Armoedebestrijding ziet toe op het verstevigen en mogelijk verbreden van het huidige fundament, als ook het in beeld brengen van de nieuwe, nog onbekende doelgroep en hen waar nodig ondersteuning bieden. Je werkt samen met de opgaveleider aan deze opgave vanuit verschillende rollen, als strateeg, versneller, initiator, verbinder en (beleids-) adviseur van het bestuur. Je werkt opgavegericht en integraal en je bent als kennisdrager (inhoudelijk) het aanspreekpunt voor stakeholders intern en extern.

Daarnaast coach je junior beleidsadviseurs en draag je jouw kennis over. Je schakelt op diverse niveaus en bent een stevige gesprekspartner voor de wethouder en het college. Je werkt zowel proces- als resultaat gedreven aan de (door)ontwikkeling en implementatie van beleid en uitvoeringsplannen binnen het sociaal domein.

Verder:

  • heb je een aanjaagfunctie op het gebied van preventie van armoede, zowel van bestaande projecten zoals het beste idee van Dronten (HBIVD), als nieuwe projecten;
  • werk je het reeds vastgesteld armoedebeleid verder uit tot concrete maatregelen of ontwikkel je deze door;
  • maak je samenwerkingsafspraken met partners en collega’s rondom vroegsignalering, schuldhulpverlening en financiële ondersteuning;
  • ben je in gesprek met inwoners en organisaties over verbetering, de bijbehorende procedures en de behoefte aan nieuwe regelingen;
  • ben je op de hoogte van landelijke ontwikkelingen en vertaalt je deze naar de lokale situatie;

Bij de gemeente Dronten krijg je de ruimte om zelfstandig invulling te geven aan je functie. Dit vanuit een strategische en integrale blik met creativiteit, humor en lef! Er is nog genoeg onontgonnen gebied waarin je mag pionieren. Dit alles vanuit de ambitie om bij te dragen aan jouw ontwikkeling en het geluk van de inwoner van Dronten.

Verder

  • Werken in ons flexibele kantoorconcept, met alle ruimte om je werk-privé balans te regelen;
  • een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast na een jaar;
  • een goed salaris in schaal 11 van de cao gemeenten, maximaal  € 5.372,– op basis van ervaring;
  • individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris;
  • goede pensioenregeling bij het ABP;
  • gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een marktconforme reiskostenvergoeding.

Je krijgt energie van doelen en resultaten behalen en in je aanpak hou je rekening met je omgeving. Je bent gericht op vernieuwing en verbetering en je staat stevig in je schoenen, ook als het even tegen zit. Je hebt oog voor verschillende belangen. En je beschikt over voldoende sensitiviteit voor politieke en bestuurlijke verhoudingen. Je neemt graag initiatief en kijkt daarbij ook buiten het kader. Je voert regie en draagt graag verantwoordelijkheid.

Verder:

  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau;
  • inhoudelijke kennis op het werkterrein van sociaal domein en affiniteit met armoedebestrijding en schuldhulpverlening;
  • kennis van de relevante wet- en regelgeving;
  • ervaring met het ontwikkelen en schrijven van beleidsvoorstellen;
  • een talent voor netwerken, verbinden en strategisch denken;
  • ben je flexibel, initiatiefrijk, sociaal en oplossingsgericht en communicatief vaardig.

Deze functie maakt deel uit van het team Samenleving. Binnen ons team ben jij één van de 25 collega’s die meewerkt aan de uitvoering en doorontwikkeling van de maatschappelijke agenda. Die hebben we samen met onze partners opgesteld, om zo de gedeelde zeggenschap en verantwoordelijkheid te onderschrijven.

Deze agenda is opgedeeld in 5 themaplannen: Opvoeden en Opgroeien, Participatie, Leefbaarheid en Veiligheid,  Gezonde leefstijl, Zelfredzaamheid en Eigen Mogelijkheden.

Kunstwerk hal gemeentehuis

Deze vacature staat tot en met 6 februari 2023 open. Heb je interesse solliciteer dan direct!

Wil je meer weten over de functie en het team waarin je terecht komt? Neem dan contact op met Monique Vierstraete, Opgaveleider, via e-mailadres m.vierstraete@dronten.nl of telefoonnummer 14 0321. Voor meer informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Thessa van den Akker, Recruitment Assistent via telefoonnummer 14 0321 of mail naar vacature@dronten.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.