Kunstwerk hal gemeentehuis

Ben jij een proactieve professional die de regie pakt en wil meedenken over een groeiend Dronten en de gevolgen voor team Burgerzaken? Dan komen we graag met jou in contact!  

Beleid- en kwaliteitsmedewerker Burgerzaken     

Maximaal €4.562 bij 36 uur werken  I  32 – 36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden 

Ben jij een proactieve professional die de regie pakt en wil meedenken over een groeiend Dronten en de gevolgen voor team Burgerzaken? Dan komen we graag met jou in contact!  

Wat ga je doen?

  •  Als beleids- kwaliteitsmedewerker/ burgerzaken ben je bekend met nieuwe en gewijzigde wet- en regelgeving en jurisprudentie op het gebied van burgerzaken, privacy, beveiliging, personen- en familierecht, verkiezingen, nationaliteitsrecht, IPR en diverse BRP-verordeningen. Je zorgt ervoor dat we dit binnen onze gemeente op goede en zorgvuldige manier toe kunnen passen;
  • Je bewaakt de kwaliteit van de Basisregistratie Personen, de registers Burgerlijke Stand en producten en diensten die door het team geleverd worden. Je neemt het initiatief om de kwaliteit op een hoger niveau te brengen;
  • Je bent gegevensbeheerder en privacy beheerder BRP en adviseert de informatiebeheerder, systeembeheerder en beveiligingsbeheerder BRP;
  • Je schrijft goed onderbouwde adviezen voor ons college en de raad en heldere regelingen en verordeningen;
  • Je vertaalt ons beleid naar heldere werkprocessen en instructies voor collega’s en ondersteunt bij de implementatie hiervan;
  • Je bent verantwoordelijk voor het inplannen en uitvoeren van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en reisdocumenten en de ENSIA. Vanuit deze evaluaties ga je aan de slag met het actualiseren van processen, verordeningen en regelingen. Daarnaast ga je aan de slag met het informatieveiligheidsplan;
  • Je bent voor de collega’s van jouw team een coach, adviseur en sparringpartner voor complexe zaken;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepszaken en geeft juridische adviezen;
  • Je ondersteunt de coördinator Burgerzaken bij het organiseren van de verkiezingen.

Als ervaren beleidsmedewerker voel je je thuis in een professionele en vraaggerichte organisatie. Integraal werken is voor jou vanzelfsprekend. Je bent ondernemend en professioneel. Je vindt het leuk om samen te werken en samen met jouw collega’s mooie resultaten te behalen.  Met jouw duidelijke visie en overtuigingskracht ben je in staat inwoners, collega’s en organisaties te verbinden en mee te krijgen. Met je probleemoplossend vermogen weet je passende oplossingen te bereiken. Je kunt goed luisteren, communiceren, samenwerken en je bent proactief.

Foto’s t.b.v. vacatures

Het team
Het team Publiekszaken is de frontoffice van de hele gemeente en voelt als een warm welkom huis, waar klanten met kwaliteit en persoonlijke aandacht geholpen worden via het eigen gekozen kanaal. Wij leveren daarbij maatwerk en bieden een optimale balans tussen digitalisering en menselijk contact. Ook is de afdeling een specialist in de uitvoering van taken voor het thema burgerzaken en draagt bij aan de bestrijding van fraude. Het team Publiekszaken bestaat uit het KCC en het team Burgerzaken. Het team Burgerzaken uit 12 enthousiaste collega’s en een flexibele schil die samen zorgen voor bemensing van de balies, een goede kwaliteit van de BRP, burgerlijke stand, naturalisaties en het applicatiebeheer.

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding en ruime kennis op het brede gebied van burgerzaken;
  • Je hebt actuele kennis van en zeer ruime recente ervaring met het vakgebied Burgerzaken (inclusief Burgerlijke Stand en Verkiezingen);
  • Je hebt affiniteit met ontwikkelingen op het gebied van digitale dienstverlening en data gedreven werken;
  • Een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en je weet goed om te gaan met de verschillende belangen;
  • Je neemt initiatief en bent een echte aanpakker;
  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en je bent klantgericht;
  • Je houdt van tempo en actie, je denkt in oplossingen en kunt goed schakelen tussen verschillende onderwerpen.
  • Een rol met impact;
  • Werken in ons flexibele kantoorconcept, met alle ruimte om je werk-privé balans te regelen;
  • Inschaling op basis van ervaring in schaal 10 van de Cao Gemeenten. De functie moet nog worden gewaardeerd;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris. Dit kun je op verschillende manieren besteden;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een marktconforme reiskostenvergoeding, eventueel in combinatie fiscale uitruilmogelijkheden binnen het IKB;
  • We weten dat we veel vragen. Ben jij een startende beleidsmedewerker of ervaren backoffice medewerker Burgerzaken met ambitie die in deze rol wil groeien? Ook dan gaan we graag het gesprek met je aan.

Deze vacature staat online tot we de geschikte kandidaat hebben gevonden. 
Wil je meer weten over de functie en het team waarin je terecht komt? Neem dan contact op teammanager Jan Willem Schmidt via 14 0321.
Voor meer informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Tuba Ulger via 14 0321.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.