Ben jij ondernemend, kritisch en beschik jij over een groot klantgericht vermogen? Dan zijn wij op zoek naar jou voor de functie van allround backoffice medewerker Burgerzaken!

Allround backoffice medewerker Burgerzaken

Maximaal €3721 bij 36 uur werken  I  36 uur I 17,05% Individueel Keuzebudget vrij te besteden

Over de functie

In de rol van allround backoffice medewerker Burgerzaken heb je een afwisselende veelzijdige baan en ben je expert op het vakgebied Burgerzaken. Een greep uit je dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • Afhandelen van de complexere verzoeken op het gebied van BRP en burgerlijke Stand, zowel aan de balie als digitaal;
  • Afhandelen verzoeken Nederlands nationaliteit, opties en naturalisaties (RWN);
  • Adreskwaliteit en adresonderzoek;
  • Verwerken van het berichtenverkeer en systeem signaleringen BRP;
  • Beoordelen van buitenlandse brondocumenten en het toepassen van internationaal personen- en familierecht;
  • Deelname aan het verbeteren van de kwaliteit van de BRP en de zelfevaluatie BRP;
  • Contact onderhouden met binnengemeentelijke afdelingen, externe organisaties/instellingen en bevorderen van de samenwerken;
  • Alle voorkomende werkzaamheden bij de verkiezingen;
  • Adviseren en ondersteunen bij het ontwerpen en implementeren van werkprocedures en beleid.

Vanzelfsprekend kunnen klanten en collega’s bij je terecht. Je ondersteunt bijvoorbeeld proactief bij complexere vakinhoudelijke zaken, mutaties en correcties.

Het team Publiekszaken is gezichtsbepalend voor de hele gemeente en voelt als een warm welkom huis, waar klanten met kwaliteit en persoonlijke aandacht geholpen worden via het eigen gekozen kanaal. Wij leveren daarbij maatwerk en bieden een optimale balans tussen digitalisering en menselijk contact. Ook is het team specialist in de uitvoering van taken voor het thema burgerzaken en draagt bij aan de bestrijding van fraude. De afdeling Publiekszaken bestaat uit het team KCC en team burgerzaken met een frontoffice en backoffice.

  • Een rol met impact; het is dus belangrijk dat jij een dienstverlenende instelling hebt;
  • Werken in ons flexibele kantoorconcept, met alle ruimte om je werk-privé balans te regelen;
  • Deelname aan het opleidingstraject van de NVVB publieksacademie, zodat jij je verder kunt ontwikkelen;
  • Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op vast na een jaar;
  • Inschaling op basis van ervaring in schaal 8 van de Cao Gemeenten;
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop het bruto maandsalaris. Dit kun je op verschillende manieren besteden;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Gratis reizen voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer; wanneer je met de auto naar je werk komt geldt een marktconforme reiskostenvergoeding.

Je bent in staat om als inhoudelijk deskundige op een constructieve manier in verbinding te staan met mensen, zowel binnen als buiten de organisatie. Goede schriftelijke en mondelinge communicatie is daarbij belangrijk. Net als het geven en ontvangen van feedback. Je werkt graag in teamverband en bent positief en proactief ingesteld. Je schakelt soepel bij veranderende omstandigheden, voelt je verantwoordelijk voor je werk en toont je betrokken en flexibel. Je bent resultaat en kwaliteitsgericht en neemt hierin het initiatief. Daarnaast:

  • Beschik je over MBO+/HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt een diploma BABZ/MLO BZ of Persoonsinformatiemanagement c.q. herziene diplomastelsel NLQF van de NVVB Publieksacademie;
  • Je hebt actuele kennis van de Wet BRP, (internationaal) personen- en familierecht en Nationaliteitswetgeving;
  • Je bent bekend met de relevante vak applicaties van Centric, Procura Verkiezingen, JCC en kunt zaakgericht en digitaal werken;
  • Je bent scherpzinnig op kwaliteit en neemt initiatief om dit te verhogen.
Kunstwerk hal gemeentehuis

Procedure
Deze vacature staat open voor interne (gemeente Dronten, Talentenregio en SWiF) en externe kandidaten. Tot we de juiste collega gevonden hebben.

Wil je meer weten over de functie en het team waarin je terecht komt? Neem dan contact op met Jurgen Hoogenraad, coördinator Burgerzaken via 14 0321. Voor meer informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Tuba Ulger via 14 0321.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.